Fel

Här nedan får ni hjälp med att felsöka de vanligaste problemen som kunder har av sig om utanför kontorets öppettider.

Om ni behöver hjälp på plats kan vi i mån av möjlighet göra en jourutryckning vilket då debiteras 1500 kr inklusive moms. Rapid bevakning kan också hjälpa till mot en kostnad av 2250 kr inklusive moms.

Nästan uteslutande beror joursamtal på handhavandefel av kund, t ex att man har med sig fel bricka eller har glömt sin kod. Vi ber er att vara överseende med att vi inte alltid kan avhjälpa dessa problem på sekunden eller samma dag, vi har ingen jourpersonal men kan själva rycka ut i mån av möjlighet.

Innan du kontaktar oss vidare – säkerställ att du har så mycket information om problemet som möjligt.

Jourutryckning

För att kunna göra en jourutryckning behöver vi en bild på er legitimation samt att ni skriftligen accepterar kostnaden för utryckningen.

Älvsjö och Sätra

Min kod fungerar inte

Felsök:

1. Är det rätt kod?

Om kodläsaren visar “kod finns ej” så är den inslagna koden inte den kod som ni har inlagd i systemet. I 99,99% av fallen kommer kunden i detta scenario inte ihåg koden rätt.

2. Är din kod spärrad? Om din kod varit spärrad pga. obetalda fakturor så är det bra att tänka på att den måste aktiveras manuellt igen. Detta kan ske först när vi kan se att din betalning kommit in, generellt 2 dagar efter att betalningen lagts in av er. Ni måste även meddela oss om att ni har betalat för att vi manuellt ska kunna häva spärren.  

Om kodläsaren visar “kod spärrad” så är den kod ni slår in spärrad.

Kontakt:

1.      Vid kontakt med oss är det viktigt att ni beskriver problematiken så noggrant som möjligt, så att vi kan hjälpa er. Exempelvis:

a.      Vilken läsare gäller det? Grind eller port?

b.      Fungerar kod på någon annan läsare?

c.      Vad står det på läsaren när du slår in din kod?  

Hissen fungerar inte

Felsök och info vid kontakt:

  1. Är hissdörrarna helt stängda?
  2. Står hissen på ett annat våningsplan med dörrar öppna?
  3. Är rulldörren helt nere?
  4. Fungerar din kod? Vad står det på kodläsaren när du slår in koden?

Spånga

Min accessbricka fungerar inte

Felsök:

1. Är det rätt bricka? Våra brickor ser ut så här, vissa med loggan på bilden, andra helsvarta:

 
accessbricka

2. Är din bricka spärrad? Om din bricka varit spärrad pga. obetalda fakturor så är det bra att tänka på att den måste aktiveras manuellt igen. Detta kan ske först när vi kan se att din betalning kommit in, generellt 2 dagar efter att betalningen lagts in av er. Ni måste även meddela oss om att ni har betalat för att vi manuellt ska kunna häva spärren.  

3. Får läsaren någon reaktion när du håller fram brickan mot den? Om inte, försök att hålla bra brickan mot annan del av läsaren.  

Kontakt:

1.      Vid kontakt med oss är det viktigt att ni beskriver problematiken så noggrant som möjligt, så att vi kan hjälpa er. Exempelvis:

a.      Vilken läsare gäller det? Grind eller port?

b.      Fungerar brickan på någon annan läsare?

c.      Vad händer när du håller fram brickan mot läsaren? Ljud? Lampa som tänds eller blinkar?

Jag har låst mig ute från anläggningen

Om du lämnat din accessbricka inne på anläggningen och dörren gått igen när du är ute på parkeringen så kan vi dessvärre inte hjälpa dig på distans. Det finns tre alternativ:

  1. Om möjligt kan vi själva rycka ut mot en kostnad om 1500 kr inkl. moms.
  2. Rapid bevakning kan komma och öppna mot en kostnad om 2250 inkl. moms.
  3. Ni kan invänta att en annan kund besöker anläggningen.

Jag har ingen accessbricka och kommer inte ut genom grinden

Om du inte har någon accessbricka och därför inte kommer ut genom grinden så kan vi dessvärre inte hjälpa dig på distans. Det finns tre alternativ:

  1. Om möjligt kan vi själva rycka ut mot en kostnad om 1500 kr inkl. moms.
  2. Rapid bevakning kan komma och öppna mot en kostnad om 2250 inkl. moms.
  3. Ni kan invänta att en annan kund besöker anläggningen.